BZ WBK zmienia się w Santander Bank Polska

Zmiany w sektorze bankowości nie powinny już nikogo dziwić. Banki przechodzą fuzje, bankrutują, wykupują obcy kapitał i nieustannie walczą ze sobą o zainteresowanie klientów. Jedną z najważniejszych ostatnio zmian jest przeobrażenie BZ WBK w Santander Bank.
Już niedługo BZ WBK będzie bankiem Santander
Bank BZ WBK zmienia się w Santander Bank Polska, a koszt rebrandingu marki jest szacowany na 60-70 milionów złotych. Przyczynami tej zmiany miały być problemy z identyfikacją banku. Wielu młodych ludzi ponoć nie mogło rozszyfrować nazwy banku, natomiast określenia „Wielkopolski” lub „Zachodni” sugerowały regionalność. Z uwagi na to, że zarówno bank BZ WBK, jak i Santander należą do jednego koncernu, podjęto decyzję o stworzeniu z nich jednego banku.
Co na to klienci?
Klientom zwykle nie podoba się rebranding marek i tak jest również w tym przypadku. Jeżeli klienci przez lata przyzwyczaili się do konkretnej nazwy i procedur obowiązujących w danym banku, to trudno później ich przekonać do tego, by zmienili go na inny i zaczęli się posługiwać inną nazwą. Mimo że oba banki od dawna mają zagranicznych właścicieli, pojawiają się głosy, że BZ WBK trafi w „zagraniczne ręce”, ale z pewnością nie będzie to grozić masowym odpływem klientów.
Praktyka pokazuje, że Polacy są bardzo przywiązani do swoich banków i nawet kiedy te wprowadzają niekorzystne zmiany albo podwyżki, to i tak klienci nie zamykają kont i nie przenoszą się gdzie indziej. Powodem tego stanu rzeczy jest z pewnością wygoda. Niewielka podwyżka wydaje się niedużą ceną, natomiast konieczność zamknięcia rachunku (gdzie często są też lokaty lub kredyty), nastręcza już problemów i sprawia, że rezygnujemy z tego pomysłu, pozostając przy usługach dotychczasowego banku.
Branża bankowa jest bardzo dynamiczna. Banki pojawiają się i znikają niemalże z dnia na dzień. W tym przypadku zmiana nie jest taka szybka, bo władze banków rozważały tę zmianę już od dawna i postępujące przeobrażenia były wręcz zauważalne. Bank BZ WBK był coraz słabiej reklamowany, natomiast Santander coraz mocniej.
Trzeba wspomnieć, że mamy na rynku dwa banki Santander – Santander Bank Polska i Santander Consumer Bank i ten drugi nie zostanie przyłączony do Santander Bank Polska. Powoduje to dość duże zamieszanie, ale widocznie jest powód, dla którego koncernowi opłaca się utrzymywać osobno oba banki. W planach różnica ma polegać tylko na logo – jedno będzie przedstawiało czerwone litery na białym tle, natomiast drugie białe litery na czerwonym tle.
Zmiana wizualizacji już nastąpiła i dotyczyło to zarówno placówek bankowych, jak i bankowości mobilnej oraz internetowej. Następnie miejsce miała przerwa aktualizacyjna, której celem było dostosowanie banku do nowej kolorystyki.
Dobra informacja jest jednak taka, że od Klientów nie będzie to wymagało żadnych działań. Wszystkie zmiany dotyczą banku i to on zadbał o to, by rebranding przebiegał bez większych przestojów i bez utrudnień dla klientów. Nie zmieni się nic – ani numery kart, ani PIN-y, ani numery rachunków bankowych czy hasła do usług. Klienci mogą nadal korzystać z usług „swojego banku”, tylko ma on teraz inną nazwę i inną identyfikację wizualną. W ramach zmiana oprócz tych działań przeniesiono siedzibę banku z Wrocławia do Warszawy. Wszystkie zmiany mają przede wszystkim cel marketingowy, bo Grupa Santander dąży do ujednolicenia swojego wizerunku oraz stworzenia silnej pozycji i zyskania miana banku, który dopasowuje się do zmieniających realiów. Prawdopodobnie w jego ofercie pojawią się też nowe produkty finansowe.
Warto przeczytać również

Odkąd płatności online zadomowiły się u nas na dobre, firmy działające w branżach IT i bankowości opracowują coraz to nowe systemy przyspieszające i zwiększające..

Jakiś czas temu pojawiły się na rynku szybkie płatności Apple Pay. Czym one są, jak działają i jak zacząć płacić przez Apple Pay? Wbrew pozorom ta metoda płatności jest bardzo..

Rozwój technologii internetowych, w tym rozwój bankowości internetowej sprawiły, że nasze codzienne życie stało się prostsze. Dzisiaj możemy zalogować się do banku..

Przelewy internetowe to obecnie chleb powszedni dla większości Polaków. Bankowość internetowa przyjęła się u nas doskonale i z roku na rok rośnie liczba osób,..
Napisz komentarz
Twój komentarz może być pierwszy!